Bomulden

Sunday, May 20, 2007

FIRSER NOSTALGI


Så er starten gået til Andreas lilla top, den skulle jo meget gerne blive færdig her i sommer, for det er jo ikke sikkert, hun kan passe nederdelen til næste år.
Den anden aften sad jeg og så en 80 er film og kom til at tænke på strikkemoden dengang. Jeg kan huske, at jeg samt adskillige andre, var fuldstændig bidt af fænomenet børstet uld, som ofte også viste sig, at være 100 % børstet acryl. Alle strikkede på tykke pinde og når trøjen var færdig, blev den børstet godt og grundig op, med en stiv hårbørste. Så hvor man før var en str.38, så var man stensikker på, at være blevet til en str, 44, når man fik trøjen på og det gjorde det jo heller ikke bedre, at strik helst skulle være megasize.
Alligevel husker jeg 80 erne som et rigtigt godt strikkeårti, jeg elskede de store sweaters og neonfarverne, for ikke at tale om gamascherne og benvarmerne, ja jeg kunne blive ved. Det store spørgsmål er jo så om det overhovedet klædte nogen af os :-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home