Bomulden

Monday, August 20, 2007

STIKKELSBÆR ELLER RIDDER ?






En stikkelsbærsweater eller en ridderbluse ? Ridderbluse var ihvertfald Asbjørns første kommentar, da han fik den på og jeg må give ham ret, farven minder lidt om de der metalagtige ting de gik med dengang og formen ligner også lidt middelalder, så Asbjørn er selvfølgelig rigtig tilfreds. De små stikkelsbærhår der skulle sidde rundt omkring var han ikke helt stemt for. Farven på det midterste billede ligner ikke, men de 2 andre er helt rigtige.
Jeg har nydt at strikke den, selvom det har taget noget tid. Jeg synes bare ikke, jeg kommer nogen vegne for tiden. Jeg har vildt meget lyst til at strikke og så alligevel ikke og det er bestemt ikke fordi jeg mangler inspiration, der er så mange lækre modeller jeg godt kunne tænke mig.
FAKTA:
Model: Stikkelsbær fra Hønsefødder og gulerødder. Str 8 år
Garn: 350 gr Arwetta 100 % merino fv 2169 og 3 små ngl Isager bomuld ( Blødt og lækkert )
PINDE: Addi turbo rundpind nr 3
Knapper: 2 pindsvin knapper
Som skrevet før har den været skøn at strikke. Opskriften er meget nem at følge og der er virkelig kræset for alle detaljer. Behøver jeg at skrive at der også er fundet garn frem til en stikkelsbær til Andrea ?

2 Comments:

At 1:40 AM, Blogger Jane said...

Jeg forstår godt at Asbjørn er tilfreds, man kan jo ikke være andet når man har en ægte ridderbluse, og den er tilmed rigtig flot.
Kh Jane

 
At 4:44 AM, Blogger Mona said...

Hvor ser han kæk ud i trøjen,den skal han nok bliv rigtig glad for..Den er rigtig flot;-)

 

Post a Comment

<< Home