Bomulden

Sunday, June 10, 2007

FRU & FRØKEN SNOWDROP



Som i kan se er fruens Snowdrop blevet færdig og i dagens anledning har hun søreme taget en nederdel på.
Frøken Snowdrop blev lavet ved en pludselig indskydelse ... øh det lød vist lidt uheldigt, men i ved hvad jeg mener. Den tog absolut ingen tid at strikke og den var rimelig nem, at omregne til Andreas mål. hun kan dog akkurat lige passe den, så næste gang, skal den være et nummer større. Jeg ved med sikkerhed, at der kommer flere af dem her til Andrea. Den er bare ligeså skøn til børn, som til voksne.
De er begge strikket i New zealandsk lammeuld fv. 130 og Kid mohair fv21.
Jeg har valgt, at strikke min 3 cm længere, end opskriften siger.
Andreas vil jeg nok for eftertiden strikke, i noget blødere garn, end lammeulden, måske Arwetta eller Lucca fino.

5 Comments:

At 12:05 PM, Blogger Fru Schwartz said...

I ser stanggodt ud, fruen og frøkenen!

hvis du har lidt tips til at omregne snowdrop til en frøken-str. så modtager jeg gerne...det kan min hjerne ikke lige overskue!!

Kh Helle

 
At 12:21 PM, Blogger Jane said...

Hvor er I flotte i jeres snowdrops.
Kh Jane

 
At 12:29 AM, Blogger Mona said...

I er rigtig flotte i jeres Snowdrop begge to, flot farve.

 
At 4:16 AM, Blogger Vivian said...

Naaaaiii, hvor er i søde, alle 4
;-))

KH Vivian

 
At 11:37 PM, Blogger Lene said...

Tusind tak for jeres søde kommentarer

Helle... Her kommer lidt tips.
Til Andrea har jeg slået 84m op på p.4 1/2 og strikket mønster nøjagtigt som til voksenmodellen. Jeg har taget ud på 10p. Til nr større vil jeg ta ud 2 gange istedet på henholdsvis 6p. og 18p. udtagningerne skal laves fuldstændig som voksenmodellen. Når mønsteret måler 7cm lukker jeg af til ærmer for 20/10. På nr større evt. 22/12. Resten gir sig selv som voksenstr. på p.6
Andrea er et lille myr af sine 5 år, så den hun har på er meget lille.
KH Lene

 

Post a Comment

<< Home